Kantinekortet er en digital betalingsløsning som erstatter kontanter og bankkort.
I en leveranse til skole eller bedrift inngår touchkasse(r) med kortleser, kvitteringsprinter og kassedisplay, samt RFID-kort til brukerne.
Kantinekortet er personlig, og innehaver må opprette en on-line brukerprofil og registrere kortet til brukerprofilen. Innehaver kan da fylle på kortet med ønsket beløp med bankkort eller VIPPS.
Kortet scannes i kassen og beløpet trekkes direkte fra kortets saldo.
Transaksjonen tar kun et par sekunder og man trenger ingen pin-kode.
Kortene er krypterte for å ivareta nødvendig sikkerhet for å kunne utføre pengetransaksjoner.
Kantinekortet kan sperres for bruk dersom man skulle miste det.
Nytt kort utstedes av skolen eller bedrift, og saldo overføres til det nye kortet.
I profilen vil innehaver, til enhver tid, ha tilgang til kortets kjøpshistorikk og saldo.
Utestående saldo på Kantinekortet kan når som helst refunderes tilbake til egen konto.
Det er ingen brukerstedsprovisjon eller transaksjonskostnader knyttet til bruk av Kantinekortet.
Men ved påfylling med bankkort eller Vipps vil det bli trukket et lite gebyr.
Under FAQ finnes svar på de vanligste spørsmålene for bruken av selve Kantinekortet.
Les også «personvernerklæringer» og «Betingelser for bruk»